اخبار فناوری

سامسونگ سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و دو سنسور 50 مگاپیکسلی GNJ و JN5 را معرفی کرد

سامسونگ امروز سه سنسور دوربین 200 و 50 مگاپیکسلی جدید از خانواده ISOCELL را معرفی کرد. معرفی ساخت: ISOCELL GNJ، ISOCELL HP9، ISOCELL JN5. هیچ کدام از این سنسورها سنسورهای پرچمدار این شرکت نیستند، اما می توانند حسگرهای تصویری عالی برای گوشی های هوشمند و لنزهای فوق عریض باشند.

سنسورهای 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNJ و JN5

انتظار می رود بسیاری از برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی از جمله خود سامسونگ در آینده از این سنسورها استفاده کنند.

سنسورهای 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNJ و JN5

سنسورهای 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP9 و 50 مگاپیکسلی سامسونگ GNJ و JN5

همانطور که قبلا ذکر شد، این برند کره ای سنسورهای دوربین ISOCELL GNJ 50MP، ISOCELL HP9 200MP و ISOCELL JN5 50MP را معرفی کرد که احتمالا برای دوربین های تله فوتو و فوق عریض در گوشی های هوشمند رده بالا استفاده خواهند شد. در ادامه، جزئیات هر سنسور تصویر را مطالعه خواهیم کرد:

ایزوسیل GNG

سنسور ISOCELL GNJ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1 میکرومتر و اندازه 1.57 اینچ است. این سنسور دارای فوکوس خودکار دو پیکسلی است که دقت و سرعت فوکوس عالی را حتی در نور کم و سایر شرایط سخت ارائه می دهد. این سنسور همچنین دارای قابلیت زوم درون حسگر برای ارائه بزرگنمایی با کیفیت اپتیکال بدون افت کیفیت تصویر است.

GNJ از پوشش ضد انعکاس پیشرفته و لنزهای میکرو با کیفیت بالا برای افزایش کیفیت جمع آوری نور و کاهش انعکاس ناخواسته استفاده می کند. این تضمین می کند که مناطق تاریک بیش از حد نوردهی نمی کنند و تصاویر طبیعی را ارائه می دهند. ماده جدیدی به نام اکسید سیلیکون نیز بین دو پیکسل استفاده شد که نسبت به مواد پلی سیلیکونی قبلی بهبود یافته و تداخل و نویز را کاهش می دهد.

این سنسور همچنین مصرف انرژی بیشتری دارد. در حالت پیش‌نمایش، ۲۹ درصد انرژی کمتر و در حین ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، ۳۴ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

ایزوسل HP9

ISOCELL HP9 جدیدترین سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ است. این سنسور دارای اندازه 1/1.4 اینچ و 0.56 میکرومتر پیکسل است. سامسونگ ادعا می کند که در مقایسه با ISOCELL HP3، سنسور تصویر HP9 تا 12 درصد حساسیت اپتیکال بالاتر و 10 درصد عملکرد کنتراست AF بهبود یافته ارائه می دهد. همچنین می توان از آن برای لنزهای پرایم و تله فوتو استفاده کرد که Vivo تاکنون از این سنسور در لنز پریسکوپ خود استفاده کرده است. Vivo X100 Ultra خودش استفاده کرد.

این سنسور همچنین از یک لنز کوچک حاوی مواد جدید برای جمع‌آوری بهتر نور و هدایت آن به فیلتر رنگی RGB استفاده می‌کند. بازتولید رنگ دقیق تر، فوکوس خودکار 10 درصد سریعتر و 12 درصد حساسیت به نور بهتر را ارائه می دهد. به لطف قرارگیری پیکسل 4×4، این سنسور می تواند حتی در شرایط کم نور نیز عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین می تواند جلوه تاری پس زمینه باورپذیرتری ایجاد کند.

این سنسور دوربین حالت‌های زوم 2 برابر و 4 برابر را در سنسور ارائه می‌کند و وقتی با لنز زوم اپتیکال 3 برابر ترکیب شود، می‌تواند زوم اپتیکال با کیفیت تا 12 برابر را ارائه دهد.

ایزوسل JN5

این دومین سنسور 50 مگاپیکسلی امروز سامسونگ، ISOCELL JN5 است. این یک سنسور 1/2.76 اینچی است که به احتمال زیاد توسط سازندگان گوشی های هوشمند برای لنزهای فوق عریض استفاده می شود. این سنسور با فوکوس خودکار بهبود یافته و طیف رنگی گسترده تر، تجربه عکاسی پایداری را نیز ارائه می دهد.

این دستگاه از فناوری Dual Vertical Transfer Gate (Dual VTG) سامسونگ برای افزایش انتقال شارژ پیکسل و کاهش نویز در شرایط کم نور استفاده می کند. همچنین دارای تشخیص چهار فاز (Super QPD) برای فوکوس خودکار است.

JN5 از افزایش شیب دوگانه (DSG) برای بهبود محدوده دینامیکی و عملکرد HDR استفاده می کند. این سنسور نور آنالوگ را به دو سیگنال تقویت می کند، آنها را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می کند و سپس آنها را برای گسترش وسعت رنگ ترکیب می کند.

ISOCELL JN5 از الگوریتم‌های بازطراحی سخت‌افزاری برای بهبود سرعت عکس‌برداری و پیش‌نمایش زوم بلادرنگ استفاده می‌کند. با توجه به اندازه نسبتا کوچک این سنسور تصویر، می توان از آن به عنوان لنز پرتره، تله فوتو یا فوق عریض استفاده کرد.

Jeesuk Lee، معاون اجرایی و CTO تیم تجاری سیستم حسگر LSI در گفت: بهبود عملکرد سنسور تصویر و پر کردن شکاف بین دوربین های اصلی و ثانویه برای ارائه یک تجربه عکاسی پایدار در تمام زوایا راه حل عالی است. Samsung Electronics، “روند جدید صنعت.”

نظر شما در مورد سنسورهای دوربین جدید سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/06/27/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-200-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84%DB%8C-isocell-hp9-%D9%88-%D8%AF%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-50/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا